رئيس التحرير
أيمن حسن

"لابس حلق وحاطط مانكير".. سعد لمجرد يثير الجدل بعد خروجه من السجن

سعد لمجرد
سعد لمجرد

كفارة  يفنان.. لابس حلق  وحاطط مانكير زي البنات.. متعظش من السجن.. واجعل يثير الجدل..  ظهور غريب ط لسعد المجرد في حفل دبي.. ياترى اى الحكاية ؟

الفنان سعد لمجرد، دايما مثير للجدل واى حاجه فيها اسم سعد لازم تعرف أن وراها مصيبة.. وبعد ما اختفي عن الانظار فترة..  رجع ظهر  من تانى اليومين اللي فاتوا فى حفلته الأخيره بدبى بعد ما كانت متأجلة ل 28 أكتوبر اللي فات…


وظهر سعد لمجرد وهو لابس حلق في ودنه، وظهر كمان وهو حاطط مانكير اسود علي ضوافره  وكان لابس خاتم في ايده  كل الحاجات دي خلت الناس تنتقده ويحصل حاله من الجدل علي السوشيال ميديا.


التعليقات علي السوشيال ميديا كانت بضربه معلم كلها معظمها كانت بتقول ان اللي بيعمله سعد ده غلط وفيه تشبه بالستات وميصحش كده احنا في مجتمع عربي مش في دول اوروبا وهو بيحاول يقلب الغرب  الجمهور بيطلب منه انه يوقف اللي بيعمله ده وميظهرش تاني في اي حفله من حفلاته بالشكل ده، سعد المجرد كل ما بيخلصله حاجه تطلعله حاجه جديده..

دي مكنتش اول مره ينتقده الجمهور  قبل فتره كان محبوس ٦ سنين بتهمه تعديه علي بنت بعد ما اعلنت محكمة جنايات باريس على المطرب المغربي سعد لمجرد بالسجن 6 سنين، بتهمة اغتصاب بنت  اسمها لورا بريول، اللي كان عندها ٢٠ سنه واللي البنت طلعت وأكدت تصريحات صحفية لها، انهم اتقابلو جواه نايتس كلب وفي نهايه السهرة راحو فندق سوا  وتعمد يضربها وبعتدي عليها،  العمال  واللي كانوا شغالين في الفندق قالوا في اعترافتها قدام النيابه  أن  لبس البنت كان متقطع والبنت راحت ليهم وطلبت انهم ينقذوها  منه وقالتلهم انه اتعدي عليها جنسيا، وقالوا انها كانت خايفه ومرعوبه منه،  و وقت ما كانوا بيحاولو يهدوها  لقوا فجأه واحد جاي وراها كان باين عليه انه سكران وبيحاول عليه انه ياخدها بالعافيه  

واحد من العمال قال ان الشخص ده كان سعد لمجرد الفنان المغربي المشهور، ورد سعد  المجرد في تصريحات صحفية ليه على الاتهامات دي وكان بيحاول يدافع عن نفسه  بعد ما طلعت لورا وهاجمته واكد انه مختصبهاش، وقتل انا عمري ما اقدر اضرب واحده سعد وعمره ما عمل كده في حياته.. ولما اتسأل عن شهادة الشهود واعترفاتهم، قال إنه كان بيحاول يلحقها فعلا بس كان عشان، ينهي الموضوع قبل ما يتسبب  له في أزمة أو ضجة تضر بسمعته أو مستقبله الفني، خاصة أن طبيعة عمله كشخص مشهور بتتأثر جدا بالحاجات دي وقال انها مجرد خناقه عاديه.

 

بس الأزمة مكننش الاولي ولا حتي التانيه لسعد المجرد، ده قبل كده اتهم  بالاتهامات بالعنف ضد المرأة ومنهم قبل كده انه اول مره اتهم فيها بغتصاب واحده كانت في نيويورك سنة ٢٠١٠.
وبعدها اتهم سعد لمجرد  سنه 2018 في قضية اتهامه باغتصاب بنت علي واحد من الشواطيء، بس القضية متفتحتش بعدها.

 

تم نسخ الرابط