رئيس التحرير
أيمن حسن

مصطفى كامل منتقداً ويجز: ”مش قادر أصدق أن الفن المصري راح للحته دي”

ويجز
ويجز

علق الفنان مصطفي كامل، على صورة مطرب الراب ويجز وأسعار تذاكر حفلته الأخير في العلمين، قائلا: "ربنا يخلى العبط والهبل والمهابيل والمهاطيل وربنا يزيدهم، وويجز مش عاجبني ولا هيعجبني وأنا لا أدعي حاجة بره شخصيتي، وأنا سمعت بتوع المهرجانات وسمعته بس مش عارف ولا فاهم بيقول ايه"، وذلك خلال تصريحات صحفية له.

و أكد مصطفي كامل أنه ضد هذه النوعية من الأغاني، وإن كانت تحقق نجاحا كبيرا في الوقت الحالي، مضيفا: "إذا استمرت الحاجات دي اعرفي إن مصر باي باي".

مصطفي كامل عن أغاني ويجز: مش قادر أصدق أن الفن المصري راح للحته دي

ومن ناحية أخري عبر مصطفى كامل، عن تعجبه من أغاني ويجز، قائلا: "ايه ده في إطار الفن ومش قادر أصدق أن الفن المصري راح للحته دي، حتى وإن كان لهم جمهور ومتمناش لبلدي إنه يكتر منها الحاجات دي خالص".

حفل ويجز

ويحيي مطرب الراب ويجز، حفلًا جماهيريًا بالمنارة أرينا في القاهرة الجديدة، وتتراوح أسعار التذاكر بين 350 جنيها إلى 1200 جنيه.

وأعلنت الشركة المنظمة للحفل، أنها ستقدم حفلًا مختلفًا عما قدمه ويجز مسبقا، وستكون الحفلة فريدة من نوعه، حيث سيظهر ويجز بشكل مختلف عن كل سنة قدمها في عالم الراب، بالإضافة إلى تكنولوجيا حديثة، وأجهزة إضاءة عالية الجودة.

أغنية أميرة

يذكر أن طرح المطرب الراب ويجز مؤخرا أغنية تحمل اسم "أميرة" الي حقق نجاحا كبيرا عبر قناته "يوتيوب" وهي من كلمات و ألحان ويجز.

كلمات أغنية أميرة

وتقول كلمات أغنية "ايه يا اميره عن يدي بعيده عايشه عيشه غير العيشه وانا ع بابه احلامي بسيطه ماعدى حلمى اني اكفيها ومعييش ومنين انا اجيب بشر بتجري بتجري بتجري وقرش خسيس بعلي حسي بقول وبعيد يا زهر مالك سيبنا نعيش انا مش زي امبارح طمعت ف الحاجات من امتى كانت فرقالي غير لما الاميره جات انا مش زي امبارح طمعت ف الحاجات من امتى كانت فرقالي انا مش زى امبارح طمعت فالحاجات من امتى كانت فرقالي غير لما الاميره جات".

تم نسخ الرابط